ТЕМА:
РЕЛІГІЯ ТА КУЛЬТУРА ДАВНЬОЇ ІНДІЇ.
Мета : - дати уявлення
про культуру та релігію Давньої Індії, наукові досягнення індійців, про
особливості суспільного ладу Індії; - засвоїти поняття «варни», «касти», «буддизм»,
«індуїзм»;
- сприяти виробленню навичкок
самостійної роботи на уроках історії ; - виховувати пошану до історії та
культури країн світу.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: підручник , історична
карта,презентація, мультимедїйний проектор, комп,ютер.
Х І Д У Р О К У
І. Організаційний момент.
Повідомлення
теми та мети уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Фронтальне опитування
1.
Чим відрізняються
природні умови долини річок Інд і Ганг.
2.
Яка цивілізація в
Індії була найдавніша? Який народ
її заснував.
3.
Хто такі арії? Як
вони потрапили до Індії?
4.
Як відбувалося
заселення долини Гангу?
Завершуючи опитування, вчитель
зазначає, що з приходом аріїв починається ведійський період історії Індії.
Назва періоду походить від священних індійських текстів – Вед, які є головним
джерелом наших знань цієї епохи.
У
текстах Вед зібрані численні гімни богам і заклинання, які дозволяють нам
скласти уявлення про релігію, обряди, побут, суспільне життя і культуру Індії.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1.
Найдавніші
культи в Індії.
-Вчитель розповідає про релігійні вірування давніх
індійців.
Давньоарійські боги:
Індра- бог грози і блискавки.
Рудра- бог бурі.
Варуна- бог неба.
Сур,я- бог сонця.
Яма- бог мертвих.
Агні- бог вогню.
Згодом ведична релігія призвела до виникнення в VI-II ст.. до н.є.
нової релігії – брахманізму.
Головний бог Брахма поділив людей на групи, призначивши
кожній з них заняття на все життя.
2.
Варни та касти
в Індії.
-працюємо з
підручником
Прочитати текст у
підручнику (Власова, Історія стародавнього світу-6кл., релігія Індії) і скласти
текстову схему «Касти в Індії».
Брахмани-жерці
|
Утворилися з вуст
Брахми
|
Кшатрії-воїни
|
Утворилися з рук
Брахми
|
Землероби та ремісники
|
Утворилися зі стегон
Брахми
|
Слуги
|
Утворилися з підошов
Брахми
|
Недоторкані
|
Не належали до
жодної з варн
|
-Формуємо поняття
Визначити поняття
«варни» та «касти» та записати його в зошит
Варни – замкнені стани, які різняться за своїм місцем у
суспільстві.
Касти – групи людей однієї професії з визначеними
порядками та обов,язками.
3.Буддизм та індуїзм.
-розповідь
вчителя
Опорний
конспект
Будизм
– релігія,названа на честь ії творця –Будди. Справжнє ім.,я засновника релігії
Сідхартха Гаутама або Шак,ямуні ,який був принцем племені шак,їв
У
ІІІ ст.. до н.є. проголошений державною релігією..
Головні
принципи буддизму.
Це
4 благородні істини:
-існування
страждання;
-його
причини;
-стан
звільнення;
-шлях
до нього.
Шлях
до мети –досягнення прояснення(нірвана)
Найважливіші
правила поведінки:
-не
вбивати нічого живого
-не
красти
-не
брехати
-не
вживати їжу надмірно
-любити
весь навколишній світ
-вживати
тільки рослинну їжу.
Індуізм - одна з найдавніших релігій Індії.(аріїв)
Її
прихильники вважають,що душі померлих людей перевтілюються у тварин. Якою
твариною хто буде після смерті залежить від того, як ти прожив нинішне життя.
4 .Культура Давньої Індії.
-працюємо в групах
Розділити клас на три групи.
1-а група. Перекажіть зміст «Магабгарати» . Про що
розповідається в творі?
2-а група. Перекажіть зміст « Рамаями». Про що
розповідається в творі?
3-а група. Назвіть основні досягнення індійців, що вони
привнесли у світову культуру, науку, літературу.
У зошитах записати основні досягнення індійців
Література
|
|
«Магабгарата»
|
поема про боротьбу між родамиПандавів та
Кауравів
|
«Рамаяна»
|
про пригоди принца Рами, що боровся за порятунок своєї
дружини
|
Наукові знання
|
|
Винаходи
|
десяткова система числення
|
цифри, що використовуються до сьогодні
|
|
цифра «нуль»
|
|
шахи
|
|
Розвиток медицини, заснованої на використані лікарських трав
|
|
Архітектура і скульптура
|
|
зведення монументальних споруд
|
|
«Колони Ашоки» зі скульптурним зображенням(4 леви)
|
|
статуї Будди та
інших богів
|
|
кам,яні барельєфи
|
|
храмові споруди
|
IV. Закріплення
нових знань
Вчитель
перевіряє виконання попереднього завдання
V .Підсумки уроку
Заключне
слово вчителя
--Релігійне
та культурне життя Індії відрізнялося
багатством і своєрідністю;
--релігією
аріїв був індуїзм, священними книгами були «Магабгарата», «Рамаяна», «Веди».
--
у ІІІ ст.. до н.є. державною релігією Індії був
проголошений –буддизм;
--найважливішою
традицією Індії, яка вплинула на суспільне , релігійне і культурне життя Індії,
був розподіл на варни та касти;
--найбільше
розвинулась в Давній Індії література, архітектура, математика .
VI. Домашне завдання.
--опрацювати
текст параграфа;
--скласти
кросворд на 10-20 слів за темою.
Немає коментарів:
Дописати коментар