Презентація+конспект уроку до теми "Релігія та культура Давньої Індії"

Релігія та культура Давньої Індії-презентація


ТЕМА: РЕЛІГІЯ ТА КУЛЬТУРА ДАВНЬОЇ ІНДІЇ.

Мета :  - дати уявлення про культуру та релігію  Давньої  Індії, наукові                досягнення індійців, про особливості суспільного ладу Індії;                             -  засвоїти поняття «варни», «касти», «буддизм», «індуїзм»;                                - сприяти виробленню  навичкок самостійної роботи на уроках історії ;            - виховувати пошану до історії та культури країн світу.

Тип уроку: комбінований.
Обладнання: підручник , історична карта,презентація, мультимедїйний проектор, комп,ютер.

Х І Д    У Р О К У
І. Організаційний момент.
Повідомлення теми та мети уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
     Фронтальне опитування
1.     Чим відрізняються природні умови долини річок Інд і Ганг.
2.     Яка цивілізація в Індії була найдавніша? Який народ  її  заснував.
3.     Хто такі арії? Як вони потрапили до Індії?
4.     Як відбувалося заселення долини Гангу?
Завершуючи опитування, вчитель зазначає, що з приходом аріїв починається ведійський період історії Індії. Назва періоду походить від священних індійських текстів – Вед, які є головним джерелом наших знань цієї епохи.                               
У текстах Вед зібрані численні гімни богам і заклинання, які дозволяють нам скласти уявлення про релігію, обряди, побут, суспільне життя і культуру Індії.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1.    Найдавніші культи в Індії.
-Вчитель розповідає про релігійні вірування давніх індійців.
Давньоарійські боги:
Індра- бог грози і блискавки.
Рудра- бог бурі.
Варуна- бог неба.
Сур,я- бог сонця.
Яма- бог мертвих.
Агні- бог вогню.
Згодом ведична релігія призвела до виникнення в VI-II ст.. до н.є. нової релігії – брахманізму.
Головний бог Брахма поділив людей на групи, призначивши кожній з них заняття на все життя.

2.    Варни та касти в Індії.

-працюємо з підручником

Прочитати текст у підручнику (Власова, Історія стародавнього світу-6кл., релігія Індії) і скласти текстову схему «Касти в Індії».


Брахмани-жерці


Утворилися з вуст  Брахми

Кшатрії-воїни


Утворилися з рук  Брахми

Землероби  та ремісники


Утворилися зі стегон  Брахми

Слуги


Утворилися з підошов  Брахми

Недоторкані


Не належали до  жодної з варн
-Формуємо поняття
Визначити поняття  «варни» та «касти» та записати його в зошит
Варни – замкнені стани, які різняться за своїм місцем у суспільстві.
Касти – групи людей однієї професії з визначеними порядками та    обов,язками.
        

3.Буддизм та індуїзм.
-розповідь вчителя
Опорний конспект
Будизм – релігія,названа на честь ії творця –Будди. Справжнє ім.,я засновника релігії Сідхартха  Гаутама  або Шак,ямуні ,який був принцем племені  шак,їв
У ІІІ ст.. до н.є. проголошений державною релігією..
Головні принципи буддизму.
Це 4 благородні істини:
-існування страждання;
-його причини;
-стан звільнення;
-шлях до нього.
Шлях до мети –досягнення прояснення(нірвана)
Найважливіші правила поведінки:
-не вбивати нічого живого
-не красти
-не брехати
-не вживати їжу надмірно
-любити весь навколишній світ
-вживати тільки рослинну їжу.

Індуізм  - одна з найдавніших релігій Індії.(аріїв)                                                                   
Її прихильники вважають,що душі померлих людей перевтілюються у тварин. Якою твариною хто буде після смерті залежить від того, як ти прожив нинішне життя.

4 .Культура Давньої Індії.
-працюємо в групах
Розділити клас на три групи.
1-а група. Перекажіть зміст «Магабгарати» . Про що розповідається в творі?
2-а група. Перекажіть зміст « Рамаями». Про що розповідається в творі?
3-а група. Назвіть основні досягнення індійців, що вони привнесли у світову культуру, науку, літературу.
У зошитах записати основні досягнення індійців
Література
«Магабгарата»
поема про боротьбу між родамиПандавів та
Кауравів
«Рамаяна»
про пригоди принца Рами, що боровся за порятунок своєї дружини
Наукові знання
Винаходи
десяткова система числення
цифри, що використовуються до сьогодні
цифра «нуль»
шахи
Розвиток медицини, заснованої на використані лікарських трав
Архітектура і скульптура
зведення монументальних споруд
«Колони Ашоки» зі скульптурним зображенням(4 леви)
статуї  Будди та інших богів
кам,яні барельєфи
храмові споруди


IV. Закріплення нових знань
Вчитель перевіряє виконання попереднього завдання
V .Підсумки  уроку
Заключне слово вчителя
--Релігійне та культурне життя Індії відрізнялося  багатством і своєрідністю;
--релігією аріїв був індуїзм, священними книгами були «Магабгарата», «Рамаяна», «Веди».
-- у ІІІ ст.. до н.є. державною релігією Індії був  проголошений  –буддизм;
--найважливішою традицією Індії, яка вплинула на суспільне , релігійне і культурне життя Індії, був розподіл на варни та касти;
--найбільше розвинулась в Давній Індії література, архітектура, математика .
VI. Домашне завдання.
--опрацювати текст параграфа;
--скласти кросворд на 10-20 слів за темою.


Немає коментарів:

Дописати коментар